ZVVBier verliest, en kroont TSC Irene tot kampioen!
Om 20.00 uur verzamelen we traditiegetrouw bij café De Pool om vervolgens koers te zetten richting Montfort. Daar staat ons een pittige tegenstander te wachten: SVH'39 2. De opdracht is duidelijk: verliezen betekent dat TSC Irene het kampioenschap nauwelijks nog kan ontgaan. Dus wij? Wij gaan er alles aan doen om dat feestje nog héél even uit te stellen.
We moeten het deze avond doen zonder onze vertrouwde nummer 10. Die is namelijk – hoe kan het ook anders zijn zangkwaliteiten aan het testen in een après-ski bar ergens in Oostenrijk. 🍺🎤
Maar geen paniek: Melle Janssen maakt zijn rentree. Jep, je leest het goed… he is back! 🐐
De eerste helft gaat aardig gelijk op. Grote kansen zijn schaars, maar toch zijn het de boys uit Beringe die op voorsprong komen. Een schot van Thom wordt ongelukkig van richting veranderd en eindigt via een SVH-speler in het eigen doel: 0-1. Niet veel later valt zelfs de 0-2 en lijkt er geen vuiltje aan de lucht.
Maar… Herkenbosch geeft zich niet zomaar gewonnen. Ze knokken zich terug in de wedstrijd en bij rust staat het ineens 1-2. Game on.
Na rust blijft het spannend. Kansen over en weer, maar waar wij steeds net worden afgestopt, zijn zij een stuk effectiever. Wij vergeten soms de rust te bewaren en geven twee doelpunten nét iets te makkelijk weg. Eindstand: verlies… en daarmee is het kampioenschap voor TSC Irene eigenlijk binnen.
De derde helft wordt zoals het hoort gewoon gespeeld bij café De Pool, waar de wedstrijd nog even wordt doorgenomen 🍻
Maar we zijn nog niet klaar!
Vanavond spelen we in Tegelen tegen kersvers kampioen TSC Irene. Inzet: de tweede plek én de felbegeerde titel van Joop Zoetemelk van de tweede klasse zaalvoetbal. 🚴♂️